Delikat

Nå forsvinner dette

- Ingen dramatikk bak dette, forsikrer Mills.

VARSLER ENDRINGER: Snart byttes Delikat-logoen ut med Mills’ logo. Foto: Elisabeth Dalseg
VARSLER ENDRINGER: Snart byttes Delikat-logoen ut med Mills’ logo. Foto: Elisabeth Dalseg Vis mer
Publisert

Helt siden 1931 har «Delikat»-logoen prydet produkter som pålegg og potetsalater, men snart forsvinner den kjente logoen fra flere produkter.

Nå har det nemlig begynt å dukke opp en nye Delikat-emballasje i butikkhyllene som varsler at Delikat-navnet skal ut, mens Mills skal inn.

Det bekrefter Mills, som tok over merkevaren i 1970, overfor DinSide.

Det var Drammens Tidende som først omtalte saken.

FRARÅDES: Før du kaster deg på trenden om å drikke råmelk, bør du være obs på risikoen det kan medføre. Video: TikTok / Storyblocks. Vis mer

- Ingen dramatikk

Kjersti Johannessen, informasjonssjef i Mills, forsikrer overfor DinSide at verken Delikat-navnet eller fabrikken i Drammen forsvinner. Hun forklarer at bakgrunnen for navnebyttet er at Mills-merket er mer kjent og står sterkere i en større andel av befolkningen.

- Delikat-navnet forsvinner ikke, og vil være merkevaren for spennende satsinger vi blant annet gjør sammen med våre kunder. Det norske familieselskapet Mills har vært eier av Delikat i over 50 år, og det ligger ingen dramatikk bak byttet, forteller hun.

- Hva slags tilbakemeldinger har dere fått fra kunder på at Delikat-navnet byttes ut?

Kjersti Johannessen er informasjonssjef i Mills. Foto: Mills
Kjersti Johannessen er informasjonssjef i Mills. Foto: Mills Vis mer

- Vi har foreløpig bare fått én henvendelse til vår forbrukerservice om navneendringen. Vi er sikre på at de fleste synes at det viktigste er at vi beholder den gode smaken, råvarer av høy kvalitet og ikke minst at den fortsatt skal produseres i Drammen, hvor det har blitt produsert påleggssalater i over 90 år. Vi tror også folk vil sette pris på å få enda flere spennende produkter å velge mellom i tida som kommer, sier Johannessen.

Nye produkter

På emballasjene som nå er ute i butikk, informeres det som nevnt om at Delikat-navnet forsvinner, mens de nye emballasjene med bare Mills-logo forventes i uke 8.

Samtidig skal Mills lansere en ny salatserie, Mills WOW.

- Det påleggssalater, som vi tror vil falle godt i smak hos en litt yngre målgruppe som ønsker seg produkter som er litt sunnere i hverdagen. Her bruker vi blomkål i tillegg til kesam og majones i basen. Den kommer i tre varianter: Kreolsk kylling, Curry Kylling og Frisk Gulbete, avslører informasjonssjefen og legger til at de også skal introduseres nye series under merkevaren Delikat mot slutten av februar.