Nå kan du klage på nettet

Faiir.com sørger for at leverandørene ikke slipper unna.

Bedre enn ropert: Nå kan forbrukerne møtes på ett nettsted, hyle ut og advare andre. (Faksimile: Faiir.com)
Bedre enn ropert: Nå kan forbrukerne møtes på ett nettsted, hyle ut og advare andre. (Faksimile: Faiir.com) Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Har du bestilt en vare som kom tre uker for sent? Eller har du kjøpt et defekt produkt som du ikke fikk byttet? Nå kan du dele din erfaring med andre norske forbrukere. Samtidig får du hjelp med å få satt klagen i system.

Faiir.com er en helt ny norsk tjeneste for alle forbrukere som ønsker å gjøre noe med et dårlig kjøp. Det skal først og fremst være et sted hvor forbrukere og leverandører kan møtes og løse problemene seg imellom, men nettstedet kan også brukes som en database der du kan søke etter produkter og tjenester, og lese om andres erfaringer.

Kreative klager

Butikkene Lefdal, Elektrovarer og Elkjøp er foreløpig blant leverandørene som står i gapestokken på det nystartede nettstedet, men allerede nå er det stor spennvidde i klagene som har kommet inn; en klager på manglende dekning fra NetCom, en annen klage er rettet mot Lørenskog kommune fordi feieren ikke har gjort jobben sin.

Så langt har over 700 forbrukere registrert seg hos Faiir.com.

>>>En god spøk: Torpedo Inkasso

Lett å gi opp

- Nordmenn er flinke til å klage over lunsjbordet, men derfra til å gjøre noe er ofte en bøyg. Og når du har bestemt deg for å gjøre noe, så er forbrukerens problem at det er så mange instanser å forholde seg til at det virker utmattende på dem som ønsker å gjøre noe, sier Torstein Hallaråker, grunnlegger av Faiir.com til DinSide.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.