Nå kommer lavkarbo-ølet

Populariteten til Fedon og Atkins’ lavkarbo-filosofi er oppdaget av bryggeriene.

Publisert
Sist oppdatert

Bryggeriet Hansa Borg lanserer i disse dager en øl med lavere innhold av karbohydrater, Hansa Ultra. Det har 60 prosent lavere innhold av karbohydrater og 20 prosent færre kalorier enn vanlig øl.

- Med lanseringen av Hansa Ultra introduserer vi norske forbrukere for en helt ny ølkategori og utvider vår produktportefølje. Lanseringen av livsstilsøl med lavere innhold av karbohydrater og kalorier er et av flere offensive grep fra Hansa for å møte utfordringene i kjølvannet av priskrigen på øl og de tunge tidene bryggerinæringen har opplevd de siste årene, sier Hansas nye adm. direktør Lars A. Midtgaard i en pressemelding.

Livsstils-målgruppeBryggeriet sier målgruppen er øldrikkere som er opptatt av livsstil, mat og drikke. Ølet har samme alkoholstyrke, men lavere bitterhet og ettersmak enn annen øl, noe som skal gi mindre metthetsfølelse.

- Vi har observert at livsstilsøl med lavere innhold av karbohydrater selger svært bra i USA og Europa. I USA er lavkarbo øl det sterkest voksende og ledende ølsegmentet med nærmere 50 prosent av markedet. Vår egen research i Norge viser at nordmenn ønsker et slikt øl-alternativ. Vi mener derfor at tiden er moden for å introdusere nordmenn for dette produktet, sier markedssjef Lisbeth Hope Frugård i Hansa.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.