Nå kommer "penger tilbake"

I USA og Storbritannia vrimler det av "cashback"-tilbud. Nå har det kommet til Norge.

Rar rabatt? Hvorfor i all verden vil vi først gi butikken pengene for så å få de tilbake åtte uker senere?
Rar rabatt? Hvorfor i all verden vil vi først gi butikken pengene for så å få de tilbake åtte uker senere? Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Vi har valgt å bruke "penger tilbake" fordi vi da kan gå ut med det samme budskapet i alle våre salgskanaler, sier daglig leder Kristen Hovland i Nespresso Norge. - Butikkene står jo fritt til selv å sette sine priser, så vi kan ikke reklamere for en spesiell pris i alle kanaler. Kundene må imidlertid henvende seg direkte til oss for å få penger tilbake, så dette styrer vi selv. Det er også et poeng at vi kommer i direkte kontakt med kundene og at butikkene slipper alt arbeid knyttet til ordningen.

Nespresso har et tilbud ute nå hvor du får igjen 400 kroner ved kjøp av enhver espressomaskin. Vilkåret er at du fyller ut en kupong og sender med dokumentasjon på at du virkelig har kjøpt en maskin.

Skaper interesse

- Vi brukte CashBack i kampanjen for Xbox 360 i vinter fordi en slik kampanje får mer oppmerksomhet enn en vanlig rabatt, sier Marketing Manager Erik Kleven i Microsoft Norge. Fra februar til april kunne man få tilbake 450 kroner i kontanter om man kjøpte en Xbox fra selskapet.

- I og med at det er Microsoft som betaler pengene tilbake, er dette noe som håndteres direkte mellom oss og kundene, sier Kleven. - Butikkene har ikke noe ekstraarbeid med det. De får utelukkende markedsføringseffekten. Det griper heller ikke inn i deres prissetting.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer