Banken går nye veier for å møte kundene. Hos DNB får du en ganske annerledes kundeopplevelse enn den du er vant til, og du skal kjenne igjen en DNB-bank både på lukten og på musikken.
Vi får opplevelsen av å komme inn i en slags butikk, når vi kommer inn i DNBs nye kontorer på Storo. Her er det mye folk i et vrimleområde som står rundt og prater. Det er musikk for ørene. Og så var det denne duften, da. Duften av penger.
LES OGSÅ: Nå kan du også sende en duft via mobilen!
Ufarliggjøring via nese og ører
- Kjenner du det, kjenner du lukten, spør Camilla Forberg, merkevaresjef hos DNB.
Vi lukter. Og lukter. Tja, kjenner vi det? Kjenner vi egentlig noe spesielt?
Vi må innrømme at vi ikke er helt sikker. Og hvor kommer egentlig lukten fra? Den kommer fra en diskret boks høyt oppe på veggen. Vi må klatre opp på en barkrakk og vifte iherdig for å få duften ned mot nesa.
- Joo, jeg kjenner da noe, det er en lukt der, men jeg kan ikke helt sette fingeren på hva det er det lukter?
- Lukten skal utstråle tilstedeværelse, imøtekommenhet, friskhet, ekthet og varme, forteller Forberg.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger