Ned noen kilo før badetøyet sitter?

Publisert
Sist oppdatert

Ned noen kilo for badetøyet sitter?

Mye grillkoteletter og strandklar er ikke alltid like forenlig. Føler du at du gjerne skulle ha gått ned et par kilo før badetøyet sitter som det skal? Her får du råd fra ernæringsfysiologen om hvordan du kan gå ned et par kilo eller holde vekten stabil.

Av ernæringsfysiolog Hannna Hånes

Hvis du har mye fett rundt livet:Hvis du lett legger på deg rundt magen, som de fleste menn og noen kvinner gjør, kan det være det første tegnet på at kroppen din produserer for mye insulin. Insulinproduksjonen faller på et kosthold med lav glykemisk indeks. Mange har erfart at slik kost også fører til at man går ned i vekt. Husk at du også må mosjonere. Et kosthold med lav glykemisk indeks innebærer lite poteter, brød og annen mat som går raskt over i blodet.

Hvis du har gått opp med økt fettmengde over hele kroppen:Les hvordan du kan bli slank uten kaloritelling med vanlig mat og vanlige måltider. Husk at mosjon må til her også.

Hvis du må ha en fast diett å holde deg til: Hvis du vil slippe å tenke og bare vil følge en fast diett med to-tre brødmåltider og middag: 1500 kcal-diett med daglig mosjon.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer