Nei til sjokolade

Sjokolade etter middag, søt kjeks til kveldsmat, brus til Skal vi danse… Kjenner du deg igjen? Bli kvitt søtsulten.

Publisert
Sist oppdatert

Litt sjokolade eller et glass brus skader deg ikke. Problemet er når lysten på det søte kommer hver dag. Da kan det være lurt å kvitte seg med søtsuget. Her kommer noen tips:

Mørk sjokoladeSpis mørk sjokolade i stedet for lys. I tillegg til å være sunnere, gjør den deg fortere mettet på det søte.

Drikk vannIkke tørstedrikk brus. Unn deg litt brus nå og da, men når du er tørst og til måltider bør du heller drikke vann.

Spis ofte og myeTiden mellom middag og kveldsmat gir ofte økt lyst på noe søtt. Spis deg ordentlig mett til middag, så kanskje du ikke orker noe før kveldsmaten. Blir du likevel småsulten, kan du ta deg et knekkebrød eller frukt.

Unn deg littGi deg selv lov til å spise noe godt i helgen. Hvis du er for streng med deg selv, vil kanskje lysten på noe godt øke enda mer? Lørdagsgodt vil dessuten gi deg nok en grunn til å se frem til helgen.

TyggegummiDet finnes sukkerfrie tyggegummimerker med søte smaker.

Puss tennerTannkrem og brus passer dårlig sammen. Med frisk pust er det dessuten ikke like fristende å putte i seg godteri.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer