På mandag skrev vi om mobilforsikringer, og hva de dekker og ikke dekker. Nå forteller vi deg hva som skjedde da en av DinSides journalister opplevde at forsikringen ikke dekket skaden.
I mai i år kjøpte en av DinSides journalister ny telefon tilknyttet abonnement med bindingstid. Den blide selgeren fra NetComs salgsavdeling anbefalte å kjøpe NetComs forsikring, fordi kjøper da kunne få reparert telefonen eller få ny hvis den ble ødelagt eller stjålet.
Litt senere mistet DinSides journalist telefonen i bakken, fordi hun skulle svare på en innkommende samtale - uten kontaktlinser. Dette førte til at av- og påknappen falt av.
Unngå mobilsjokket når du surfer i utlandet - bruk denne
Hvitt display
Omtrent en uke etter at knappen falt av, ble displayet helt hvitt hver gang man trykket seg inn på tekstmeldinger, og det var umulig å se hva man skrev.
Er telefonen kjøpt med abonnement for en krone, slik at ringeprisene eller månedsavgiften i praksis dekker kjøpet, kan det bli dyrt å ødelegge telefonen. Det koster stort sett over tusenlappen å kjøpe seg ut av abonnementet, eller kjøpe en ny telefon som ikke er låst til en operatør. Men DinSides journalist hadde jo tegnet mobilforsikring som hun gjerne ville benytte seg av.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger