Etter å ha kjøpt mobiltelefon fra Telenor, fikk Tor Egil Selsjord fra Dombås problemer med laderen. Han sendte derfor telefonen inn til Telenors verksted, Mcare.
Da Selsjord fikk telefonen tilbake, var den i verre stand enn da han leverte den inn, til tross for at verkstedet sa de hadde reparert den. Telefonen ville ikke skru seg på, og Selsjord antok at skaden hadde skjedd under frakt. Telefonen ble derfor sendt inn for andre gang.
"Telefonen er slag-/klemskadet og display-et knust. Garantien bortfaller derfor fra produsenten", var beskjeden Selsjord da fikk.
Dette svaret falt ikke i god jord. Selsjord mener skaden skjedde under frakt fra verkstedet etter første reperasjon, og at verkstedet derfor må ta ansvaret for skaden. Men i en epost DinSide har fått tilgang til skriver verkstedet:
"Du må ta kontakt med posten dersom du mener at skaden er skjedd under frakt".
Butikkens ansvar
- Det er jo Mcare som har pakket og sendt den, og de som har kundeforholdet til Posten, sier Selsjord til DinSide.
Og det er informasjonssjef Jørn Michalsen i Posten enig i. Til DinSide forteller han at kundene skal forholde seg til avsender om pakker ødelegges under frakt. Det spiller ingen rolle om pakken blir sendt av et verksted eller nettbutikk; avsender har ansvaret.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger