Den beinharde kampen om kundene gjør det stadig viktigere å utvikle konseptet slik at flere velger akkurat din butikk. Netshop har f.eks hatt hentelager i Oslo i flere år allerede, slik at kundene kan bestille varene på nettet - for så å hente dem på hentelageret.
Og nå følger altså Komplett.no etter, og åpner sitt hentelager på Vinderen i Oslo.
De rene nettbutikkene er forøvrig ikke alene om å tenke i disse banene. Også de mer tradisjonelle butikkene som Elkjøp og Elprice er blant aktørene som lar deg bestille varene på nettet og hente dem i butikken.
Hva er vitsen?
I teorien skal dette gi kundene raskere og billigere varer, ettersom man unngår dør-til-dør leveringen. (Se de store prisforskjellene i denne pristesten! - hvorvidt prisforskjellene vil bli like store framover vil vi i DinSide forøvrig holde øye med framover.)
I tillegg skal man heller ikke glemme at mange kunder føler seg mer komfortable med å dra å hente varene sine selv, for selv om det bare er lagergjengen man møter - så får man altså et ansikt å forholde seg til.
Rask levering
- Hjemme i Sandefjord har vi hatt hentelager med stor suksess i flere år allerede, og vi vurderer også andre store norske byer, sier Anton Hagberg, adm. direktør i Komplett i dagens pressemelding.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger