Ni av ti er ikke fornøyde

DinSides lesere er svært misfornøyde med prismerkingen i butikkene.

Ni av ti er ikke fornøyde
Publisert
Sist oppdatert

- Er prismerkingen i butikkene god nok, spurte vi DinSide-leserne for en kort stund tilbake. Over 3.200 svar kom inn og drøyt 88 prosent konkluderte slik: Nei!, prismerkingen er for dårlig. Bare 7 prosent mente prismerkingen er god nok, mens 5 prosent ga tilbakemelding om at de ikke bryr seg.

Nå skal det riktignok nevnes at undersøkelsen ble gjort i sammenheng med artikler som rettet søkelyset mot mangelfull prismerking i butikk. Dette vil selvfølgelig farge utfallet, men på en annen side er det sjelden vi får et så klart og entydig svar i våre uhøytidlige spørreundersøkelser.

LES OGSÅ: Prislappene er fulle av feil

Feil pris på varene

Bakgrunnen for artiklene har vært at DinSide flere ganger har fersket matbutikkene i mangelfull prismerking. Noen ganger har ikke summen på prislappen stemt overens med hva en faktisk må betale for varen, noen ganger har prislappene vært feilplassert, og andre ganger har prismerking manglet fullt og helt.

Slik skal det selvfølgelig ikke være. I markedsføringsloven går det klart å tydelig frem at samtlige varer i butikk skal merkes med pris, og denne prisinformasjonen skal selvfølgelig være riktig.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer