Ny chattetjeneste hos Nav

Gir deg råd om du sliter med finansene.

TELEFONKØ? Nå kan du enklere få svar fra Nav, uten å ringe.  Foto: BERIT B. NJARGA
TELEFONKØ? Nå kan du enklere få svar fra Nav, uten å ringe. Foto: BERIT B. NJARGA Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Sliter du med økonomien, er det nå lettere å spørre Nav om råd. Deres rådgivningstjeneste 800Gjeld, tilbyr nå også en egen chat via Navs nettsider.

Også de som mottar eksempelvis foreldrepenger og dagpenger, kan nå få svar enklere når de logger inn på Nav.no.

Dårlig råd? Spør om hjelp

Ifølge seksjonssjef Espen Sunde i Nav er den nye chatten, som ble lansert 6. januar i år, en tilleggskanal for telefontjenesten 800Gjeld.

- Den er satt opp for å senke terskelen for å be om hjelp. Brukergruppen er alle som trenger noen å snakke med knyttet til sine økonomiske bekymringer, sier Sunde til Dinside.

Eksempelvis kan man få hjelp til å få oversikt over sin økonomiske situasjon, eller få svar på konkrete spørsmål om gjeldsproblematikk, som inkasso, lønnstrekk, tvangssalg av bolig og liknende.

Ifølge Navs nettsider er det erfarne gjeldsrådgivere som svarer deg, og målet er å hjelpe deg slik at du blir i stand til å styre økonomien din selv.

Les også disse gode rådene for å få orden på økonomien i 2015.

Send spørsmål via nettsidene

En annen ny tjeneste fra Nav, som også gjør at du slipper å ringe om du er i tvil, er «Spørsmål og Svar», som ble lansert 8. desember i fjor.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer