Nyheter på hjul

Mer farger, større emblemer og logoer.

Merida O.Nine er Meridas nye flaggskip innen terrengsykkel-rammer. Modellbetegnelsen O.Nine henspeiler på rammevekten, som er 0,9 kilo. Den kommer ikke i butikk før til høsten, ifølge terrengsykkel.no Foto: Produsenten
Merida O.Nine er Meridas nye flaggskip innen terrengsykkel-rammer. Modellbetegnelsen O.Nine henspeiler på rammevekten, som er 0,9 kilo. Den kommer ikke i butikk før til høsten, ifølge terrengsykkel.no Foto: Produsenten Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Vi tror at trenden som startet i fjor forsterker seg: Flere og flere kjøper hybridsykler. Dette er sykler med litt smalere dekk og som ruller litt bedre på asfalt. Veldig mange har kjøpt offroad, men nå har mange lagt dette til side og begynt å kjøpe hybridsykler. I fjor hadde vi en 26 prosent økning i salget av hybridsykler, forteller Kjetil Engen, markedssjef i G-sport.

- Det var også en veldig høy økning på racersykler - cirka 100 prosent vekst - men dette er fortsatt et veldig lite marked. Og så er det et veldig voksende marked for downhill-sykler, fortsetter Engen i G-sport.

- Vi selger stadig mer av hybridsykler, den trenden er stadig økende, forteller Marius Jensen, salgssjef for ski og sykkel i XXL. En annen ting er at det kommer stadig flere dame-spesialiserte sykkelprodukter. Landeveissykler er mer og mer populært - vi har noen gode proffsyklister for tiden, og det påvirker nok interessen endel, sier Jensen videre.

Også Cycleurope, som produserer blant annet DBS i Norge, Kildemoes i Danmark, Crescent i Sverige, Gitane i Frankrike og Bianchi i Italia, har registrert en økning i hybridinteressen.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.