BankID

Obs! Varsler nedetid

Både BankID og BankID på mobil vil være utilgjengelig i perioder.

BANKID: Slik fungerer BankID på mobil. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Har du bestilt og venter på å motta en ny BankID? Da bør du håpe at den ankommer før torsdag 21. oktober, ellers får du ikke aktivert den med det første.

BankID varsler nemlig at enkelte tjenester vil være midlertidig utilgjengelig mellom 21. og 26. oktober.

– Fra 21. til 26. oktober gjøres det en større endring i BankID-tjenesten. Gjennom denne perioden vil du dessverre ikke kunne aktivere en ny BankID eller åpne en sperret BankID. Så sjekk at din BankID fungerer i forkant! skriver de på sine Facebook-sider.

Dog er det mulig å sperre BankID mellom 21. og 26. oktober.

Blant annet DNB, Danske Bank, Nordea og Sparebank1 Sørøst har varslet sine kunder om at det vil bli utfordringer for kundene i perioden.

– Grunnet bytte av driftsleverandør kan du oppleve at BankID periodevis blir utilgjengelig i tidsrommet 21. til 26. oktober. Dette gjelder uansett hvilken bank du har BankID fra, skriver DNB, og legger samtidig til at det vil kunne bli noe utilgjengelighet på tjenesten mens arbeidet pågår.

Sparebank1 skriver at både BankID og BankID på mobil vil være utilgjengelig torsdag 21. oktober fra klokka 00.00 til 06.00, samt mellom 00.00 og 08.00 lørdag 23. oktober.

– Det vil heller ikke være mulig å bestille eller fornye BankID eller passord i perioden 21. til 26. oktober. Mer informasjon om dette finner du på nettsiden vår, skriver banken.

Oppdatert: Vipps opplyser om at nedetiden 21. oktober blir forlenget og forventer at tjenestene er oppe igjen ved lunsjtider.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer