Digitale tjenester utvikles i rekordfart, og å endre dem er teknisk sett enkelt. Kanskje derfor ser vi også stadig at både priser, utvalg og muligheter skrus på.
De siste ukene har blant annet Get satt opp prisene med 240 kroner i året, HBO Nordic setter opp prisene sine med 120 kroner året og Canal Digitals kunder kan snart miste TVNorge, MAX, Discovery Channel, Eurosport Norge og 9 andre kanaler.
«Vi ønsker å få på plass en avtale med Discovery så fort som overhode mulig, uten at det skal resultere i store prisøkninger for kundene» skriver selskapet.
Men aktører kan ikke gjøre akkurat som de selv vil med abonnementene dine. Selv ikke om du har godtatt vilkår som tilsier det.
LES OGSÅ: Før var det TV 2 Canal Digital kranglet med, det løste seg
Vilkårene sier ja
Om du leser vilkårene i avtalene du inngår, om det er et bredbåndsabonnement eller et TV-tilbud, vil du ofte se at selskaper forbeholder seg retten til å nærmest gjøre hva de vil når de vil.
Men det kan de ikke. Om vilkårene eller bruken av disse strider mot norsk lov, er det loven som vinner.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger