«Uadressert reklame, nei takk» er et vanlig merke på norske postkasser.
Ved å ha et slikt klistermerke på postkassa, unngår du både gratisaviser og uadressert reklame.
Men hva om reklamen er adressert?
Klistermerket stopper ikke all reklame
Nylig fikk nemlig undertegnede journalist en rabattkupong fra Hello Fresh i postkassa. Hun har ikke vært i kontakt med denne matleveringstjenesten på noen som helst måte, så kupongen kom helt uoppfordret og tilfeldig.
Reklamen fikk innpass i postkassa fordi den var adressert, for klistermerket takker riktignok kun nei til uadressert reklame.
Lenger ned i saken kan du lese Hello Freshs svar på hvordan de velger hvem de sender adressert reklame til.
- Du må reservere deg mot adressert reklame i Brønnøysundregisterene, forklarer jurist Thomas Iversen i Forbrukerrådet overfor DinSide.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger