Overførte i siste liten

I dag ville han ikke fått ut pengene.

Øvind Idsø er bare en av alle Kaupthing-kundene som ikke kommer inn i nettbanken i dag. Foto: Synne Hellum Marschhäuser
Øvind Idsø er bare en av alle Kaupthing-kundene som ikke kommer inn i nettbanken i dag. Foto: Synne Hellum Marschhäuser Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Dingz-journalist Øyvind Idsø overførte 10.000 kroner fra Kaupthing Bank til Skandiabanken i går. I dag ville han ikke fått ut pengene sine.

- Det var egentlig en tilfeldig overføring fordi jeg oppdaget at Skandiabanken hadde så god rente på verdipapirkonto, men jeg skjønner jo nå at timingen var svært god, sier Idsø.

Les også: Er din bank sikker? Her er listen

I dag kommer verken han eller andre Kaupthing-kunder inn i nettbanken sin. Ved forsøk på å logge inn i nettbanken, får kundene følgende beskjed:

"We are not currently processing any deposits or any withdrawal requests through our Kaupthing Edge online accounts. We apologise for any inconvenience this may cause our customers."

Kaupthing bank gjennomfører altså verken uttak eller overføringer for øyeblikket. Mer informasjon får kundene ikke. Etter hva DinSide kjenner til har ingen av kundene blitt informert i forkant.

- Nei, jeg har ikke hørt et ord fra Kaupthing, sier Idsø.

Tar ut i filialen

Flere kunder har oppsøkt filialen for å ta ut sine sparepenger direkte, melder E24.no. men ikke alle kundene har tilgang til filial. Det er heller ikke alle typer kunder som får tatt ut penger i filialen. Sparekontoene Kaupthing Edge blir ikke betjent.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer