På jobb som telefonintervjuer

Du får en million hvis du svarer!

På jobb som telefonintervjuer
Publisert
Sist oppdatert

"God dag, jeg heter Synne Hellum, og ringer fra et norsk markedsanalyseselskap. Vi holder for tiden på med en undersøkelse om en kjent norsk bedrift, og undersøkelsen foretas blant viktige målgrupper i norsk samfunnsliv. I den forbindelsen lurer jeg på om du har tid til å bli med på undersøkelsen? Det tar cirka ti minutter."

"Nei, nei, nei! Piip..."

"Jeg har bedre ting å gjøre! Piip..."

"Vi reiser bort i tre uker. NÅ. Piip..."

"Det vil jeg gjerne slippe. Kan jeg slippe det?"

"Jeg er ikke interessert! Piip..."

"Vi svarer ikke på sånne ting! Piip..."

Jeg har vært på jobb som telefonintervjuer en dag, for å teste jobbens positive og negative sider.

Lite tillit

Rundt 14.000 lesere stemte i 2006 over hvilke yrkesgrupper de har minst tillit til. På førsteplassen finner vi telefonselgerne. Med 14 prosent av stemmene, og totalt 1.897 stemmer, toppet de altså vår uformelle avstemning over hvem vi liker minst.

Gjennom arbeidsdagen blir jeg antageligvis forvekslet med telefonselgere kontinuerlig. Men min jobb går ut på å intervjue respondenter, alt fra mannen i gata, til spesifiserte mennesker. Det kommer til slutt forbrukeren til gode.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer