Pakken kom aldri frem

Men Greg Grindhaug måtte betale momsen likevel.

Greg Grindhaug (24) er snart ferdig med å pusse opp huset og trenger ikke lenger verktøyet han bestilte i august. Foto: Privat
Greg Grindhaug (24) er snart ferdig med å pusse opp huset og trenger ikke lenger verktøyet han bestilte i august. Foto: Privat Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Da Greg Grindhaug skulle pusse opp huset, bestemte han seg for å gå til den amerikanske nettbutikken Mytoolstore.com for å oppgraderere verktøykassa. Butikken benytter seg av det internasjonale fraktselskapet UPS for å levere varene. Grindmo handlet verktøyet den 8. august, men venter fortsatt på leveringen.

- Min erfaring med UPS etter den 15.08.08 har vært helt fryktelig, skriver Greg Grindhaug til DinSide i et forsøk på å få hjelp.

- Pakken var hos UPS den 8. august. Det var mulig å spore den frem til den kom til Norge tre dager senere. Etter det mistet jeg alle spor, sier Grindhaug.

Pakken som er etterlyst, kom altså trygt frem til Norge for over to måneder siden, men den har fortsatt ikke nådd mottaker. Til tross for dette ble Grindhaug avkrevd utlegg for merverdiavgift (moms) og utleggsprovisjon fra UPS, på tilsammen 865 kroner.

- De sa at det var best at jeg betalte det for å unngå problemer med purringer og gebyrer, forteller Grindhaug.

Varene er altså fortollet via UPS, men pakken har fortsatt forsvunnet på mystisk vis.

Hvor dyrt blir det med toll og moms? Prøv vår importkalkulator

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer