Det hagler med klager på Paypal, skriver Times Online. Også kjøpere klager på Paypal, men det er hovedsakelig selgere som har problemer.
PayPal er den største formidleren av internettbetalinger og eies av Ebay. Fordelen skal bestå i at du slipper å oppgi kredittkortnummer og detaljer til ukjente privatpersoner. Pengene går i stedet ut av din PayPal-konto.
Kjøper klager
Både kjøpere og selgere fyller gjerne på sin PayPal-konto med kredittkort. Om kjøperen er misfornøyd med transaksjonen, enten fordi varen ikke levde opp til forventningene eller ikke ble levert i det hele tatt, kan han klage til kredittkortselskapet. Kredittkortselskapet vil da gi ham tilbake pengene, men samtidig kreve erstatning fra PayPal. PayPal på sin side går på selgeren og krever pengene tilbake fra ham. Om det ikke er dekning på selgerens PayPal-konto, vil PayPal trekke beløpet fra det tilknyttede kredittkortet.
Så langt er denne prosedyren vel og bra, men mange selgere hevder at det ikke var noe i veien med produktene, men at kjøperen nekter å returnere det. En typisk historie på PayPalSucks.com handler om selgeren som sender en ny sykkel til en kjøper i Frankrike. Han mottar $1.700 dollar fra kjøperen, men etter en måned klager denne: Han sier at sykkelen ikke var ny da han mottok den. PayPal går inn og tar fra selgeren de $1.700 han tidligere har mottatt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger