Skadet pakke i posten

PostNord: - Behandlingstid på tre til fire måneder

Har du mottatt en skadet pakke levert av PostNord, eller ikke fått pakken i det hele tatt, kan du reklamere. Men, da bør du smøre deg med tålmodighet ...

GAMMELT AUTOSVAR, SAMME TIDSBRUK: Det er fortsatt opp mot fire måneder ventetid hos PostNords reklamasjonsavdeling. De har noen råd til de som ikke har fått pakken de venter på eller har mottatt skadet pakke. Illustrasjonsbilde: PostNord/skjermdump
GAMMELT AUTOSVAR, SAMME TIDSBRUK: Det er fortsatt opp mot fire måneder ventetid hos PostNords reklamasjonsavdeling. De har noen råd til de som ikke har fått pakken de venter på eller har mottatt skadet pakke. Illustrasjonsbilde: PostNord/skjermdump Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

En Dinside-leser sendte nylig en henvendelse til PostNords reklamasjonsavdeling, og her ser du det automatiske svaret han fikk:

Gammelt svar

Ved første øyekast kan dette virke som et autosvar som muligens har gått ut på dato og som PostNord har glemt å skru av. Og, det stemmer, ifølge kommunikasjons- og markedsdirektør Ole Andreas Hagen.

- Dette er åpenbart et gammelt autosvar som vi har glemt å skru av, sier Hagen til Dinside.

Men, samme svar

Han legger imidlertid til dette:

- Det er stor pågang og mange saker, så saksbehandlingstiden kan ligge på opp til tre til fire måneder.

Dermed er det så å si samme behandlingstid nå som under den verste permitteringsperioden i vår.

Med coronarestriksjoner og økt netthandel er det registrert noen flere forbrukerhenvendelser, ifølge Hagen, men de fleste reklamasjonssakene PostNord mottar er likevel fra bedriftskunder:

- Det er fordi de allerede har kompensert forbrukeren med en erstatningspakke, sier han.

Hva med Posten?

Pressesjef Kenneth Pettersen i Posten forteller at de i forkant av black week og juletrafikken bemannet opp - ikke ned. Da hentet de inn ekstra bemanning på kundeservice, samt utvidet åpningstidene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer