En Dinside-leser sendte nylig en henvendelse til PostNords reklamasjonsavdeling, og her ser du det automatiske svaret han fikk:
Gammelt svar
Ved første øyekast kan dette virke som et autosvar som muligens har gått ut på dato og som PostNord har glemt å skru av. Og, det stemmer, ifølge kommunikasjons- og markedsdirektør Ole Andreas Hagen.
- Dette er åpenbart et gammelt autosvar som vi har glemt å skru av, sier Hagen til Dinside.
Men, samme svar
Han legger imidlertid til dette:
- Det er stor pågang og mange saker, så saksbehandlingstiden kan ligge på opp til tre til fire måneder.
Dermed er det så å si samme behandlingstid nå som under den verste permitteringsperioden i vår.
Med coronarestriksjoner og økt netthandel er det registrert noen flere forbrukerhenvendelser, ifølge Hagen, men de fleste reklamasjonssakene PostNord mottar er likevel fra bedriftskunder:
- Det er fordi de allerede har kompensert forbrukeren med en erstatningspakke, sier han.
Hva med Posten?
Pressesjef Kenneth Pettersen i Posten forteller at de i forkant av black week og juletrafikken bemannet opp - ikke ned. Da hentet de inn ekstra bemanning på kundeservice, samt utvidet åpningstidene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger