Søndag kveld meldte Kiwi at de kutter prisen på en rekke varer, blant annet pinnekjøtt, ribbe, rosenkål, klementiner og helside laks.
- Nå nærmer jula seg, og Kiwi girer for alvor opp priskuttene på julevarene. Til tross for økte innpriser, har vi de siste månedene presset prisene på mange viktige varer, som seinest melk, brød, torsk og gulrøtter, skriver Kristine Aakvaag Arvin, kommunikasjonssjef i Kiwi, i en e-post til DinSide.

Fire seksere!
Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge, skriver til DinSide at det ikke skal være noen grunn for kundene å handle andre steder.
- Dette er vel det man kaller et PR-stunt, men de burde først sjekket kundeavisa til Extra. Vi har blant annet billigere røkelaks og ribbe. Har de lavere priser enn oss på noen julevarer så justerer vi dette søndag kveld, slik at det ikke skal være noen grunn for kundene å handle andre steder enn hos Extra.
Han er trygg på å ha like lave priser som konkurrentene:
- Vi har også 1800 flere varer enn konkurrentene så kundene slipper gå i flere butikker. Dette er jo bare et stunt for å kapre kunder de tydeligvis må ha mistet i hele år. Vi er trygge på at vi skal ha minst like lave priser som konkurrentene, men vi har et langt større utvalg av varer til kundene, og er derfor godt rustet til julehandelen. Priskutt er bra for kundene, som eier Extra, så konkurransen heier vi på, skriver kommunikasjonssjef videre.
Kiwi kommer med følgende svar etter Kristiansens uttalelser:
- Vi har i dag kuttet prisene på over 100 varer. Av de 100 varene fant vi ett produkt med lavere pris i Coops kundeavis. Det ble selvsagt raskt fanget opp og justert, skriver Kristine Aakvaag Arvin, kommunikasjonssjef i Kiwi, i en tekstmelding til DinSide.
Hun fortsetter:
- Kiwi er prispresseren, og vi er og skal være billigst på alle varer. Vi ønsker all konkurranse velkommen, og synes det er topp om også Coop blir med i priskonkurransen til jul. Det har vi ikke sett så mye av i år, men bedre seint enn aldri.