Tidligere denne uka skrev DinSide om hvordan Vipps opplevde tekniske problemer, og at de hadde fått beskjed om at kunder ble trukket dobbelt.
Feilen skal ha ligget hos leverandøren TietoEvry, som understreket at det bare så ut som man hadde blitt trukket to ganger, og at det var en systemteknisk årsak til problemene.
Nå er det nye skjær i sjøen.
En DinSide-tipser forteller lørdag ettermiddag hvordan han ble vippset 7000 kroner, og at det framstår som om pengene har forduftet over natta.
Nå bekrefter Vipps nye problemer.
- Dessverre har det også vært noen utfordringer med bankenes infrastruktur som har ført til problemer med noen overføringer, skriver pressekontakt i Vipps, Caroline Lunde, til DinSide.
Hun opplyser at pengene ikke er borte, og at problemet ikke ligger hos dem.
- Så vil jeg råde kundene til å ta kontakt med banken sin for veiledning, skriver Lunde.
Også Geir Remman, pressekontakt i TietoEvry, bekrefter problemene overfor DinSide.
- Vi har en forsinkelse i et oppgjør for en pulje straksbetalinger som ble gjennomført i går ettermiddag. Dette gjelder betalinger som ble gjennomført mellom ca. 13.30 og 15.30 i går, sier han, og legger til:
- Det er bare å beklage forsinkelsen. Vi jobber nå med å avregne disse betalingene, og det er forventet gjennomført i løpet av dagen.
Remman forteller klokka 16:00 at oppdateringene nå skal være gjenomført.