Produsentenes kommentarer

Dette har produsentene å si om hvordan de markedsfører produktene sine på nett.

Publisert
Sist oppdatert

Nidar

- Vi har sterke restriksjoner i forhold til markedsføring mot barn, sier informasjonsrådgiver Åshild Indresøvde i Nidar til DinSide.

Nidar kjører for øyeblikket en gjentagelse av sin populære Laban-konkurranse, hvor man skal sende inn et kult bilde av Laban-seigmenn.

- Laban-konkurransen er mer en familie-konkurranse, sier Indresøvde. - Man må ha en del utstyr som godteri og kamera for å kunne delta, og derfor synes vi det er greit, fordi det blir som en hyggelig sommeraktivitet for familien.

Ifølge Indresøvde har Nidar et veldig gjennomtenkt forhold til markedsføring mot barn, og samarbeider med Forbrukerombudet. De er også bevisste på tidspunktene de sender TV-reklame på, og hvilke medier som benyttes.

(scroll ned for mer)

Coca-Cola

Nettsiden til Coca-Cola lokker med underholdning, og nedlasting av skjermsparere og musikk med Coca-Cola profil.

DinSide: Hva slags målgruppe har dere for underholdningssiden på nettstedet deres?

- Målgruppen er tenåringer, svarer Stein Rømmerud, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer