Rå motor eller rampesykkel?

Som nevnt er Street Rod en viderutvikling av V-Roden.

Publisert
Sist oppdatert

Motoren har dog fått litt flere hester enn V-Rod, hovedsaklig på grunn av et endret eksossystem, og du har nå cirka 120 gamper tilgjengelig. Kanskje like interessant er det at nedleggsvinkelen skal ha blitt langt bedre, noe som lover godt for oss som liker å kjøre på svingete veier.

Kul motor

Førsteinntrykket av Street Rod er meget positivt. Den virker solid som granitt, og gjør et massivt inntrykk. Allerede på vei bort fra lokalene til Lazyboyz konstaterer vi at den er mer lettsvingt enn vi hadde trodd.

Sammenlignet med Buellen må du selvsagt jobbe litt mer i svingene, men den er altså overraskende lettkjørt størrelsen tatt i betraktning. Vi syntes også at nedleggsvinkelen var god. Selv om vi prøvde så godt vi kunne, klarte vi ikke å skrape nedi i det hele tatt. At sykkelen duger også på relativt krapt svingende veier var en positiv overraskelse og gir store plusspoeng hos oss.

Også fjæringen må nevnes her; Street Rod er nemlig ganske så stiv. Kommer du i full fart på en vei full av telehiv vil du altså kjenne det godt på kroppen, sykkelen føles likevel meget stabil.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.