Reagerer på dette

Rema 1000-kunden stusset da han så endringen.

ENDRET: Tidligere var middagsløsningen til Rema 1000 for en familie på fire. Foto: Tipser
ENDRET: Tidligere var middagsløsningen til Rema 1000 for en familie på fire. Foto: Tipser Vis mer
Publisert

En av DinSides lesere reagerte da han så at Rema 1000 hadde tatt vekk henvisningene til at «Middag til under 100-lappen-serien» skal gjelde en familie på fire.

- Som man kan se så henger det fortsatt igjen tekst om dette på nettet. Før var det jo spesifisert alderen på de to barna også, men alt dette er borte nå, skriver tipseren.

Tipseren forklarer videre at han begynte å lure da han kjøpte et produkt i serien der det sto at det bare var to porsjoner i pakken.

- Siden produktet kostet 99 kroner, så gikk det ikke opp i forhold til konseptet med en familie på fire.

DinSide har vært i kontakt med Pia Mellbye, salg- og markedsdirektør i Rema 1000, som forklarer at de gjorde endringer i 2019.

- I 2019 endret vi logo og oppdaterte design på disse produktene. Da fjernet vi også setningen «til familien», da familie ikke lenger nødvendigvis består av fire personer. SSB gjorde oss oppmerksom på at antall personer per privathusholdning består av 2,12 personer, så da tilpasset vi oss det, for å ikke villede kunden. Våre bestselgere innen «Middag under hundrelappen» er de samme produktene.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.