Reaksjonene kommer i kjølvannet av at Vipps sitt mobilabonnement selges til Ice Communication Norge. Det bekreftet selskapet i en pressemelding torsdag formiddag.
Videre informerte selskapet at de hadde inngått en avtale med Ice, som vil overta kundeforholdet på mobil i januar.
Men ikke alle er like fornøyde. En rekke kunder har påpekt at de nå vil miste oppspart mobildata.
- Vipps lurer sine kunder ved å sende de over til Ice, skriver kunde Fredrik Christensen til DinSide.
Han er frustrert over å miste 75 gigabytes som han har spart opp.
- Jeg synes dette er ufint av Vipps, og tviler på at jeg kommer til å bli med over til Ice. Da må de finne en løsning først.
Videre legger han til at han synes det er dårlig at kundene ble informert én måned før kundeforholdet automatisk blir flyttet over til Ice.
Til DinSide kommer Vipps med følgende forklaring:
- Vi har vært opptatt av å finne et nytt hjem som gir de aller fleste kundene mer enn det de forlater når de går ut av Vipps-abonnementet, og det har vi klart, forklarer Caroline Lunde, kommunikasjonssjef i Vipps, til DinSide.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger