Da coronaviruset og de påfølgende reiserestriksjonene rammet oss i vår, ble flyvningene ut av landet kansellert én etter én.
Når det er flyselskapet som kansellerer flyturen, har alle passasjerer rett på full refusjon av billetten, uansett om de har refunderbar eller ikke-refunderbar billett.
Dermed fikk refusjonsavdelingene til flyselskapet mye å gjøre etter hvert som kravene rant inn. Både Norwegian og SAS fortalte Dinside allerede i april at det kom til å ta lang tid før kundene kunne forvente å få pengene sine igjen.
Fly kansellert i april - venter ennå på pengene
Flere lesere har tatt kontakt med Dinside og fortalt om refusjonskrav de har sendt inn. Noen er godkjent, men ikke utbetalt, mens andre venter respons fra flyselskapet på begge deler ennå.
Én av dem er Lisa Charlotte (29) som skulle flydd fra Trondheim til London 10. mai med retur 17. mai. Reisen ble imidlertid kansellert 8. april, hvorpå hun krevde refusjon samme dag.
- Den 30. juni fikk jeg beskjed om at jeg vil få full refusjon, men pengene har jeg fortsatt ikke sett noe til. Det dreier seg heldigvis bare om i underkant av 2800 kroner, men irriterende er det likevel, sier Lisa Charlotte til Dinside.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger