Nye forsikringsavtaler

Reiserestriksjoner ga «hobby-boom»

Tall fra forsikringsselskap kan si noe om hva vi har drevet med da pandemien hindret oss i å reise.

FORSIKRINGSTIÅRET: Bildene over viser noe av det som har preget oss mellom 2010 og 2020, ifølge forsikringsselskapene. Video: NTB / NRK / Embla Hjort-Larsen. Foto: Rune M. Nesheim / Øystein Bergrud Fossum / NTB. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Forsikringsselskapet If har nettopp hentet ut noen ferske tall fra året vi nettopp har lagt bak oss, som har vært ganske så preget av pandemisituasjonen.

Reisestopp ga «hobby-boom» og nye firbente familiemedlemmer, konkluderer forsikringsselskapet.

- Vi ser en solid økning i antallet solgte forsikringer på flere områder, blant annet innen dyr, båt og MC, sier kommunikasjonssjef Andreas Handeland.

Flere firbente familiemedlemmer

Når vi ikke får lov til å klemme hverandre, er det kanskje godt å ha en hund eller katt å kose med?

Det er nemlig mange som har skaffet seg nye firbente familiemedlemmer gjennom 2020, ifølge If.

- På forsikringer av katter opplevde vi en økning på nesten 20 prosent, mens det på hunde- og heste-forsikringer økte med rundt halvparten, sier Handeland.

Også Norsk Kennel Klub (NKK) ser en økning i hunderegistreringer: Totalt ble det registrert 29 260 nye hunder hos NKK i fjor - en økning på 2507 hunder fra året før, skriver NRK.

- Coronapandemien har ført til at flere ønsker å skaffe seg hund. Oppdrettere over hele landet har lange ventelister for folk som ønske seg hund, sier Kjetil Vataker Johansen i kennelklubben.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer