Reklame i postkassen?

Det tjener Posten fett på.

Verdifulle postkasser: Hver postkasse uten "Nei takk"-merke betyr 700 kroner i ekstra inntjening per år, ifølge Post & Bring-avisen. Foto: Colourbox.com
Verdifulle postkasser: Hver postkasse uten "Nei takk"-merke betyr 700 kroner i ekstra inntjening per år, ifølge Post & Bring-avisen. Foto: Colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Du kan reservere deg mot uadressert reklame og mot gratisaviser. Dette er din rett ifølge markedsføringsloven, en rett som ble benyttet av rundt 60.000 husstander bare i 2009. Det er imidlertid noen som jobber mot deg.

For mens du muligens er en av dem som kjemper en daglig kamp mot uønsket reklame, så har Posten det siste halve året kjørt en kampanje for å få puttet mer reklame i postkassene rundt i landet.

>>>Slik reserverer du deg

Posten plukker av merker

I juni i fjor startet kampanjen som skulle gjøre postbudene mer bevisste på verdien av uadressert postreklame. En kasse uten "Nei takk"-merke betyr årlig 700 kroner ekstra i inntjening for Posten.

Postbudene ble derfor oppfordret til å fjerne merkene når folk flytter. Da arver ikke neste beboer den forriges standpunkt til postreklame.

- Det viser at det nytter. Alle kan bidra til større volum og høyere omsetning, skryter Lars Tendal, konserndirektør i Posten, i Post- og Bringavisen nr 12 2009.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Tjente 14 millioner

Og det er pengene som er drivkraften, skal vi tro Postens egen internavis. I Post- & Bringavisen skrytes det av Postens egen innsats for å dytte inn mest mulig uadressert reklame i postkassene.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.