Strømpriser

- Rett og slett et tiggerbrev

Meløy Energi-kunde har ingen sympati med strømselskapet. Samtidig oppfordrer selskapet kundene om å tenke godt gjennom tilbudet.

SKUFFET STRØMKUNDE: Martin Bratgjerd sier at han har ingen planer om takke ja til tilbudet om å kjøpes ut av fastprisavtalen. Foto: Privat
SKUFFET STRØMKUNDE: Martin Bratgjerd sier at han har ingen planer om takke ja til tilbudet om å kjøpes ut av fastprisavtalen. Foto: Privat Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Strømselskapet Meløy Energi har sendt ut brev og SMS til rundt 800 kunder der de tilbyr å kjøpe dem ut fra en fastprisavtale som kundene tegnet tidligere i år.

Årsaken er at selskapet taper store summer på å kjøpe dyr strøm og selge den rimeligere til fastpriskundene, i hovedsak på Øst- og Sørlandet.

Det var NRK som først omtalte saken.

- Dum og dårlig

En som har mottatt både brev og tekstmelding fra Meløy Energi, er kunden Martin Bratgjerd. Han har ingen planer om hverken å svare eller godta tilbudet.

- Jeg syns ikke de fortjener noe svar. Det fremstår rett og slett som et tiggerbrev, sier han til DinSide.

Meløy Energi skriver på sine nettsider at fastprisavtalene vil bortfalle dersom de går konkurs og at det fører til at alle kunder må finne seg nye avtaler. Det er en bekymring Bratgjerd tar med stor ro.

Strømkunden mener at Meløy Energi prøver å få en slags sympati, noe han mener de ikke fortjener.

- Det er en dum og dårlig måte å behandle sine kunder på, sier han og legger til at han ikke er bekymret for at strømselskapet skal gå konkurs.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.