Så mye må du trene

Sjekk hva du må gjøre for å bli kvitt kaloriene fra helgens snacks.

Du må løpe lengre for å forbrenne dette enn du må ligge stille for å bli kvitt en selleristang. Foto: colourbox.com
Du må løpe lengre for å forbrenne dette enn du må ligge stille for å bli kvitt en selleristang. Foto: colourbox.com Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Hvor lenge du må trene for å bli kvitt kaloriene du har mumset i deg, avhenger selvsagt av nøyaktig hva du har puttet i deg. For som du kan se av tabellen nedenfor, er det ikke likegyldig hva du velger å knaske på.

Les også: Denne maten gjør deg slank

Du må for eksempel jobbe ganske mye lengre og hardere for å bli kvitt en muffin enn en selleristang. Cæsarsalat, derimot, kan godt være slankemat - vel å merke så lenge du dropper dressingen.

Råd for mellommåltider

Hvis snacken eller mellommåltidet blir for stort, er faren at det kan det bli vanskelig å få plass til resten av måltidene uten at du legger på deg. Ifølge Lommelegen bør ikke mellommåltidene overstige 150-200 kalorier, og du bør heller ikke spise mer enn to om dagen.

TEST: Knekker du kalorikoden?

Men - du kan selvsagt trene bort de ekstra kaloriene. Her er noen eksempler på hvor mange kalorier en snack inneholder - og hvor hardt du må jobbe for å bli kvitt dem.

Det holder med andre ord å sove litt hvis du holder deg til stangselleri og lignende "snacks".

Les også: Snorking er slankende

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer