Stort sett ble vi positivt overrasket over responsen fra bankene.
Tabellen viser vår vurdering, og under selve tabellen får du en nærmere forklaring av hva vi la vekt på.
Hva koster det?
Prisbevisste forbrukere vil alltid innhente tilbud fra flere aktører før de bestemmer seg.
Da er det viktig å få svar på hva bankene har å tilby på det produktet du er interessert i, og ikke på alle de andre tjenestene banken vil tilby.
Som nevnt oppga vi inntekt, gjeldsbyrde og verdi på bolig. Da burde det være en smal sak å gi et uforpliktende pristilbud - selvsagt under forutsetning av at din oppgitte informasjon kan dokumenteres.
De flinkeste bankene i klassen gjorde nettopp dette, og ga oss raskt et uforpliktende tilbud på e-post.
Andre klarte imidlertid ikke å dy seg. Vi synes det er pussig at enkelte banker ikke klarer å svare på e-post, men i stedet insisterer på å invitere deg på et møte eller ringe deg opp. Som kunde i et uoversiktelig marked blir det ikke noe enklere å orientere seg når profesjonelle selgere ringer deg midt i middagsluren for å slå av en prat.