Sammenbrudd hos SAS

"Velkommen til SAS, du står i køen og er nå kunde nummer 44...(etter to minutters venting)...du er nå nummer 50 i køen." Det er alt annet enn lett å prøve å bestille flybillett hos SAS i disse dager. DinSide opplevde et fullstendig sammenbrudd på bestillingstelefonen til SAS onsdag.

Det er ikke alltid lett å komme med flyet...
Det er ikke alltid lett å komme med flyet... Vis mer
Publisert

Etter at det var gått 24 og et halvt minutt var det endelig slutt på kømeldingen. Nå kom beskjeden: "Du vil nå bli satt over til kundekonsulent".

Håpet steg, men uten grunn. Samtalen ble brutt akkurat i det vi trodde at en konsulent skulle komme på tråden. Det var tredje gang at samtalen ble brutt for DinSides medarbeider onsdag.

Ikke rare servicen av landets største flyselskap?

- Vi kan bare beklage situasjonen, sier informasjonskonsulent i SAS, Tone Ystenes, til DinSide.

Ystenes frykter at det er de mange reaksjonene fra kunder vedrørende den siste ukens kanselleringer som er hovedårsaken til sammenbruddet på bestillingstelefonen. Kanselleringer som i sin tur er forårsaket av at SAS har gitt for mange av sine ansatte for mye ferie - midt i det norske folks ferietid.

SAS har bedt 150 ansatte utsette ferien i sommer. Forrige helg måtte selskapet avlyse 36 flyvinger på grunn av mannskapsmangel. Ferieavvikling blant kabinansatte er hovedårsaken til problemene.

Ystenes kunne ikke svare på når problemene blir løst. Det lykkes ikke DinSide å komme i kontakt med avdelingsleder og ansvarlig for kundetelefontjenesten i SAS, Erik Helseth.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer