Se hva som irriterer Ola og Kari Nordmann

Vi har spurt norske forbrukere hva de sliter med, og hva forbrukermyndighetene tror vil bli din største utfordring i 2014.

UOVERSIKTLIG? Forbrukernes utfordringer strekker seg fra for dårlig konkurranse mellom dagligvarekjedene, til innhenting av privat informasjon på nettet.
UOVERSIKTLIG? Forbrukernes utfordringer strekker seg fra for dårlig konkurranse mellom dagligvarekjedene, til innhenting av privat informasjon på nettet. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Den 15. mars er utropt til den internasjonale forbrukerdagen, men forbruker er man jo hver eneste dag, med alle de utfordringer det måtte føre med seg.

For er det egentlig problemfritt å være forbruker - i 2014?

I anledning forbrukerdagen har vi spurt et utvalg norske forbrukere og forbrukermyndighetene, og om hva de mener kan være problematisk for dagens forbrukere.

Les også hvordan svindlere misbrukte Martines e-postkonto

Mange utfordringer

Svarene tyder på at utfordringene er mange og vidt forskjellige, og at det å være forbruker innebærer å holde tunga rett i munnen i en rekke ulike situasjoner.

Problemer med håndverkere, Java-problemer og villedende markedsføring var noen av svarene vi fikk.

Også på Facebook, hvor vi har bedt DinSides lesere om innspill, ble villedende markedsføring og reklame mot barn trukket frem.

I tillegg trakk en av våre lesere frem at produsenter stadig pøser ut ting vi "bare må ha", som han mener fører til et overforbruk.

Samtidig tror forbrukerministeren at digitaliseringen av samfunnet fører med seg en rekke nye utfordringer for nordmenn.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer