Turen gikk til SynSam, som er en stor kjede brilleforretninger. Her selges det dyre solbriller fra Polo, Armani og Ray Ban, og vi tok raskt kontakt med en selger for å se på utvalget. Prisnivået på merkebrillene lå på rundt 1000 - 1500 kroner, og selv om dette er sinnssykt dyrt for et par solbriller, var det godt anvendte penger ifølge vår selger. - Tja, mente vi og nevnte at en avisartikkel hvor det stod at det egentlig ikke var noen stor forskjell i beskyttelsesgraden på de billige og dyre merkene. -Det er riktig, men her betaler du for rammen og servicegarantien, sa selgeren.
Polo Sport
I en prutesituasjon er det viktig å virke interessert, stille selgeren spørsmål, og skape god kontakt. Hvis du klarer å opprette en god kjemi mellom deg og selger , kan det være enklere å få en gunstig rabatt.
Dette forsøkte vi med brilleselgeren, men han var egentlig mest interessert i å selge det dyreste merket de hadde, nemlig Polo. Etter en lang avhandling og utprøving av Polo briller, spurte vi beskjedent om en prisreduksjon.
- Det er ikke så vanlig å få rabatt hos oss, og akkurat nå er det stor pågang etter solbriller sa vår selger. På tide med en litt offensiv strategi tenkte vi, og foreslo en reduksjon på 5 % på et par solbriller til 1365.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger