Seks tips til en våken hverdag

Føler du deg stadig sliten og trøtt? Slik får du tilbake energien.

Publisert
Sist oppdatert

Tanken på at ferien er over for denne gang er kanskje ikke så oppløftende. Og kanskje har du barn som krever at du er oppegående fra morgen til kveld, og plikter både før og etter en lang arbeidsdag? Da kan man fort bli utmattet og trøtt.

Med hjelp fra CNN har DinSide har samlet sammen noen tips som kan få hverdagen på rett kjøl igjen.

1. Har du spist lunsj?

Var det for mye å gjøre på jobben etter ferien, eller har du rett og slett ikke matlyst? Uansett hva som er grunnen, kan dette være årsaken til at du er sliten og slapp. Like viktig som en god frokost er nemlig en næringsrik lunsj for å holde energien oppe.

- Når du hopper over et viktig måltid, faller blodsukkernivået ditt. Dette påvirker energien din, humøret ditt og din evne til å tenke klart, sier ernæringsfysiolog Laura Slayton til CNN.

Det er også viktig å ta seg tid til lunsj. Ikke sitt og spis mens du jobber for harde livet, men sett deg i kantina eller sammen med kollegaene dine, og få et ordentlig avbrekk fra arbeidet.

Hvis du er en av de som forsøker å begrense matinntaket, er det viktig å huske på at "kalorier" bare er et annet uttrykk for "energi". Du trenger kalorier for å fungere i hverdagen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer