SIM-kortet som forsvant

Christian Aune Thomassen i Trondheim bestilte mobilabonnement hos Combitel i begynnelsen av desember 2001. Han venter fortsatt på SIM-kortet. Selskapet lover nå bot og bedring.

Publisert
Sist oppdatert

Aune Thomassen er én av flere lesere som har klaget på at billige Combitel ikke har klart å levere SIM-kort tross bestilling av abonnement.

- Jeg ringte selskapet for en drøy uke siden, og fikk da vite at de skulle sende SIM-kortet 1. mars. Jeg venter spent, men har ennå ikke fått det, sier Thomassen.

Tre måneder

Hele tre måneder har altså gått uten at Combitel har fått ut fingeren. I mellomtida har den uheldige studenten ikke kunnet bruke sitt nye abonnement.

For en måned siden fikk han vite på telefon at de "ikke var ferdig med testingen av nettverket".

Combitel bruker Netcoms mobilnett. Markedsdirektør Nils-Ivar Dyngeland medgir at de har slitt. Faktisk har ingen abonnenter fått SIM-kortene sine enda.

Ingen har fått

- Det har tatt lengre tid enn ventet å få klar de tekniske løsningene. Vi holder nå på å avslutte testingen, og skal sende ut alle 4.000 SIM-kortene over helga, sier Dyngeland.

Combitels nettsider, hvor folk har kunnet bestille abonnement, forteller ikke med ett ord om forsinkelsene.

- Alle som har tatt kontakt med oss har fått vite det, sier Dyngeland.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer