Sjekk dette før du ringer

Det kan bli dyrt å ringe kundeservice. Heldigvis finnes det billigere løsninger, og vi har sjekket hvem som tilbyr dem.

Det er ikke sikkert du trenger å ringe dem. Flere kundesentre tilbyr en helt gratis chat-løsning. Foto: Colourbox
Det er ikke sikkert du trenger å ringe dem. Flere kundesentre tilbyr en helt gratis chat-løsning. Foto: Colourbox Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Å ringe kundeservice kan fort bli dyrt, i alle fall om du ringer fra mobiltelefon. Men mange tjenesteleverandører har de senere årene begynt med chattefunksjon, noe som er gratis hvis du bruker internett hjemme eller Wi-Fi når du er på farta.

I tillegg er stadig flere tilgjengelige på sosiale medier, noe flere av oss i DinSide har visst å utnytte.

Les også: Vi vil ha digitale svar

For eksempel tok undertegnede kontakt med Tine via Facebook da jeg fant et uidentifiserbart objekt i yoghurten. Jeg sendte dem en direktemelding, la ved et bilde, og innen en time hadde jeg fått svar.

Best av alt: Det kostet meg ikke én eneste krone.

På grunn av sakens alvorlighet gikk resten av dialogen for det meste over telefon, men første kontakt skjedde altså via sosiale medier.

Slik sjekket vi

Vi har sjekket en rekke tjenesteleverandører og sett hvor tilgjengelige de er på gratisplattformer som chat, Twitter og Facebook. Resultatet ser du i tabellen nederst i saken.

For at sammenligningen skal bli så rettferdig som mulig har vi fulgt en fast oppskrift i vår sjekkerunde.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer