Sju treningsmyter som gjør vondt verre

Dette kan du glemme - det funker ikke.

Situps gjør ikke magen flatere ... Foto: Colourbox
Situps gjør ikke magen flatere ... Foto: Colourbox Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Har du lovet deg selv flatere mage, slankere kropp og mindre "grevinneheng" i 2009? Det kan lønne seg å sjekke hvorvidt treningen du ser for deg, vil kurere problemet eller ikke, før du kaster deg ut i det.

Den britiske avisen Daily Mail har ved hjelp av personlig trener Graeme Hilditch sett på noen vanlige treningsmyter - og forteller deg om mytene funker etter intensjonen eller ikke.

Vårpuss for valkene

Myte: Tricepstrening kan ta rotta på "grevinneheng"

Mange kvinner akkumulerer mer fett og slapp hud rundt overarmen enn det de selv er komfortable med - populært kalt "grevinneheng". Mange forsøker seg på å trene opp en spesiell muskel i den tro at dette skal ta rotta på henget, men tester har vist at dette ikke hjelper det grann, ifølge den britiske avisen Daily Mail.

Tester av tennisspillere hvor man har sett på racketarmen versus den andre armen, viser at fettnivået i de to armene er det samme, selv om muskulaturforskjellen selvsagt er betydelig. Men å trene en spesiell muskel vil ikke redusere fettnivået i den utvalgte kroppsdelen.

Da er det kanskje like greit å kaste inn håndkleet først som sist, og anskaffe et par armstrømper mot grevinneheng. Du kan lese mer om disse armstrømpene i denne artikkelen på kk.no.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer