Skandiabanken vant sikkerhetspris

- Sikkerhet utgjør hele grunnlaget for vinnerens virksomhet, og er et område med den høyeste prioritet, mener juryen.

Her sitter de personene som ivaretar pengene dine på den aller sikreste måten, ifølge juryen bak Fidusprisen 2010. Foto: Skandiabanken
Her sitter de personene som ivaretar pengene dine på den aller sikreste måten, ifølge juryen bak Fidusprisen 2010. Foto: Skandiabanken Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- For å være helt ærlig så var vi litt overrasket over å vinne, men vi vet at vi har lagt ned mye arbeid og vektlagt sikkerheten veldig, er Johnny Andersons første kommentar til at Skandiabanken har vunnet Fidusprisen 2010.

Informasjonssjefen er veldig glad for prisen da Skandiabanken, som er en ren nettbank, er helt avhengig av å ha tillit i markedet.

- De andre finalistene er jo store, etablerte aktører som er flinke på dette med sikkerhet, så vi forventet ikke å få denne prisen, sier Anderson.

Han understreker at det er ekstra hyggelig at publikums tillit til banken utgjør noe av bakgrunnen for prisen.

- Kundetilfredshet har vært vårt hovedfokus de siste årene, og at folket har tillit til oss, synes vi er ekstremt positivt, sier Anderson.

Måtte bytte innlogging

Skandiabankens nokså omfattende endring av innloggingssystemet tidligere i år ser ikke ut til å ha skadet bankens omdømme hos kundene.

- Vi hadde en stor omlegging som berørte kundene våre. 350.000 aktive kunder måtte over på ny innlogging, og det var en ekstremt stor operasjon for å få alle til å endre rutinene for innlogging, forteller Anderson.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer