Denne uka ble Forbrukerrådets tjeneste for sammenligning av strømpriser lansert.
Her skulle du enkelt kunne finne ut om du hadde en god eller dårlig avtale, noe som ble visualisert med blid eller sur munn.
For enkelt
Onsdag skrev DinSides Pål Joakim Pollen en kommentar, der han påpeker at tjenesten er for enkel, og ikke tar høyde for en rekke faktorer.
«– Det er altfor vanskelig å sammenlikne strømavtaler, hevder Forbrukerrådet.
Jeg vil påstå at de har klart å gjøre det enda litt vanskeligere», skrev han blant annet i kommentaren.
Trekkes
Også fagnettstedet Europower har påpekt svakheter ved tjenesten, og det er de som torsdag ettermiddag melder at Forbrukerrådet har trukket tjenesten tilbake.
– Vi ser at prismodellen som er lagt til grunn ikke tar tilstrekkelig høyde for variasjonene i spotprisene vi har sett det siste halvåret. Resultatet blir derfor ikke like presist som i våre tester som ble gjort med mer stabile priser, sier direktør i Forbrukerrådet, Inger Lise Blyverket til nettstedet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger