Denne uka ble Forbrukerrådets tjeneste for sammenligning av strømpriser lansert.
Her skulle du enkelt kunne finne ut om du hadde en god eller dårlig avtale, noe som ble visualisert med blid eller sur munn.

Tror renta blir enda høyere
For enkelt
Onsdag skrev DinSides Pål Joakim Pollen en kommentar, der han påpeker at tjenesten er for enkel, og ikke tar høyde for en rekke faktorer.
«– Det er altfor vanskelig å sammenlikne strømavtaler, hevder Forbrukerrådet.
Jeg vil påstå at de har klart å gjøre det enda litt vanskeligere», skrev han blant annet i kommentaren.

300 000 nordmenn lurt
Trekkes
Også fagnettstedet Europower har påpekt svakheter ved tjenesten, og det er de som torsdag ettermiddag melder at Forbrukerrådet har trukket tjenesten tilbake.

– Vi ser at prismodellen som er lagt til grunn ikke tar tilstrekkelig høyde for variasjonene i spotprisene vi har sett det siste halvåret. Resultatet blir derfor ikke like presist som i våre tester som ble gjort med mer stabile priser, sier direktør i Forbrukerrådet, Inger Lise Blyverket til nettstedet.
Hun legger til at store variasjoner i strømforbruk, gjorde at avtaler kan komme ut med ulik rangering, noe DinSide også påpekte.