Forbrukerrådet kritiserer Gjensidige forsikring

- Skuffende at et så stort selskap som Gjensidige henger ut kundene sine på denne måten

I en pressemelding kommer Gjensidige med «morsomme» eksempler fra forsikringskundene sine. Forbrukerrådet ser ikke humoren. - Synd, svarer Gjensidige.

SKUFFET: Jorge Jensen i Forbrukerrådet mener det er skuffende at Gjensidige publiserer saker om «morsomme» forsikringskrav på nettsiden sin. Dette frykter han kan påvirke saksbehandlerne. Gjensidige, derimot, ser ikke problemet med litt humoristiske innslag fra deres side. Foto: Kjell Håkon Larsen
SKUFFET: Jorge Jensen i Forbrukerrådet mener det er skuffende at Gjensidige publiserer saker om «morsomme» forsikringskrav på nettsiden sin. Dette frykter han kan påvirke saksbehandlerne. Gjensidige, derimot, ser ikke problemet med litt humoristiske innslag fra deres side. Foto: Kjell Håkon Larsen Vis mer
Publisert

«Bare fantasien setter grenser for hva som kan komme inn av skademeldinger i løpet av en sommer. Noen prøver å få dekket operasjon til ny nese etter å ha «gått på trynet» og skadet seg. Gjensidige har samlet noen av de beste».

Slik starter en pressemelding fra Norges største forsikringsselskap, før de fortsetter å liste opp flere morsomme historier.

Blant annet kan vi lese om hunden som spiste et par Gucci-solbriller og fiskeren som krever erstatning for leie av hytte og fiskerett da han ikke hadde fiskelykke på turen.

- Synd at Forbrukerrådet ikke synes det er morsomt

Saken er ment som et humoristisk innslag nå om sommeren, men Forbrukerrådet synes ikke dette er morsomt i det hele tatt.

Jorge Jensen, fagdirektør for finans, påpeker at norske forsikringsselskap er velsignet med gode kunder som de siste årene har påført skadeforsikringsselskapene lavere skadeprosent og gitt dem gode resultater.

- Da er det skuffende at et så stort selskap som Gjensidige velger å gjøre narr av sine egne kunder slik de gjør i denne saken, sier Jensen.

Gjensidige på sin side synes det er synd at Forbrukerrådet ikke ser humoren, for forsikringsselskapet tror at de fleste vil se på dette som historier de kan humre av.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer