Slaktes: - Kvalmt

Reidar Abelsen er lei alle av problemene til Telia. - Det er håpløst, forteller han til DinSide.

TRØBBEL: Flere Telia-kunder opplevde problemer med fastnettet torsdag. Foto: Fredrik Hagen/NTB
TRØBBEL: Flere Telia-kunder opplevde problemer med fastnettet torsdag. Foto: Fredrik Hagen/NTB Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Det er veldig kjedelig å betale for en tjeneste som ikke holder mål. Det er et gjentakende problem at Telias bredbånd er nede, forteller Telia-kunde, Reidar Abelsen, til DinSide.

Haldenseren er ikke alene om alle problemene. På Telia Norges Facebook-konto har en rekke kunder uttrykt sin frustrasjon over problemene og lang ventetid hos kundeservice.

- Folk er avhengig av internett og da er det håpløst med så mye problemer. Jeg angrer på at jeg har inngått en avtale, og har rett og slett mistet tilliten til Telia, forteller Abelsen videre.

MISFORNØYD: Telia-kunde Reidar Abelsen er oppgitt. Foto: Privat
MISFORNØYD: Telia-kunde Reidar Abelsen er oppgitt. Foto: Privat Vis mer

Vurderer å bytte selskap

Han legger til at det heller ikke er noen enkel øvelse å komme gjennom hos teleselskapets kundeservice.

- For under én måned siden måtte jeg vente to timer, mens i dag tok det halvannen time. Man blir sittende lenge og får ikke svar på problemene hvis de svarer. Jeg syns det er litt kvalmt at de skryter at de skal være best, når de ikke klarer å ta vare på kundene sine.

- Vurderer du å bytte bredbåndsleverandør?

- Jeg vurderer sterkt å bytte etter bindingstida til noen som kan levere en stabil tjeneste. Når Telias bredbånd først fungerer er jeg veldig fornøyd, men det blir for mye problemer. Det beste hadde vært om de bare fikset problemene.

- Vi beklager ulempene

Telia har ikke besvart DinSides henvendelser, men på Facebook kommer selskapet med følgende forklaring:

- Vi opplever for tida at enkelte av våre kunder flere steder har problemer med fastnettet. Vi jobber med feilsøking og håper å få løst saken så raskt som mulig. Vi beklager så mye overfor de kunder som er berørt.

Like etter kom denne oppdateringen:

- Feilen som forårsaket problemer med fastnettet vårt flere steder er nå løst. Våre tjenester er nå på vei opp igjen, men det kan ta noe tid før alt fungerer som normalt. Vi beklager så mye ulempene feilen medførte for berørte kunder. Vi fortsetter å overvåke trafikken nøye, og anbefaler at kunder som fortsatt skulle oppleve problemer om å ta en omstart av utstyret deres.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer