Slankeskolen: Slank med trening

Har du planer om å gå ned i vekt? Her er andre del av Mozons slankeskole. I dag: Slank med trening.

Publisert
Sist oppdatert

Dette er del to i Mozons slankeskole. Del en kan du lese her: Riktig kosthold.

Del tre kan du lese her: Glem slankekurene.

Del fire kan du lese her: Smarte valg

Del fem kan du lese her: Riktig frokost

Les del seks her: Stress ned

Om du vil ned i vekt, er det dessverre ingen vei utenom: Du må bevege deg mer.

Men bevegelse, mosjon og trening trenger ikke å være bare vondt og vanskelig. Her er fem gode tips til deg som vil trene vekk fettet og ha det moro på veien:

1) Bevegelse hver dag30 minutters bevegelse hver dag, er rådet fra helsemyndighetene om du vil holde deg i form. Og om du vil gå ned i vekt bør du bevege deg enda mer.

Gode råd er å gå eller sykle til jobben, bruke trappene fremfor heisen og handle i nærbutikken uten å bruke bilen. Om du legger til en rask spasertur om kvelden, kan du snart gå ned to, tre eller fem kilo.

LES OGSÅ: 8 ENKLE TRENINGSTIPS

2) Start forsiktigSkaff deg et medlemskap i en idrettsklubb eller et treningssenter i nærheten av der du bor. Men husk at det kan ta litt tid før du er i form til å gjennomføre en lang treningsøkt. Start forsiktig og gi deg selv et par måneders tilvenning før du trår til for fullt med løping eller styrketrening.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer