DinSide har de siste årene fortalt mange historier om svindel gjennom Facebook-annonser. Reklame for "mirakelkurer", "lettjente penger" og obskure dating-sider florerer hos norske Facebook-brukere. Nylig fortalte vi hvordan ekspertene tror brukerne snart får nok, og flykter fra den enormt populære tjenesten.
Les mer: – Mye av Facebook-hverdagen minner om en søppelfylling!
Det er først og fremst én som kan få bukt med problemet: Facebook. Men foreløpig ser de ikke ut til å ha lyktes.
– Jeg synes Facebooks arbeid har vært altfor dårlig. De burde berømme dem som holder seg innenfor reglene, og straffe dem som ikke gjør det. Da hadde det luktet mindre søppel av Facebook, sier rådgiver og sosiale medier-ekspert i Geelmuyden.Kiese, Hans-Petter Nygård-Hansen, og får støtte:
– Det at DinSide ringer meg om dette, forteller meg at Facebook ikke gjør nok, sier professor Tor W. Andreassen ved Norges Handelshøyskole (NHH).
Pass deg: Solgte falske "Mulberry poser" på Facebook
Ber om din hjelp
– Hvor flinke synes dere selv dere er på å stanse tvilsomme annonser, Facebook?
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger