Slik opplever Telio og TeleVoIP situasjonen

Vi ringte til begge selskapene for å få en kommentar om deres erfaringer så langt.

Publisert
Sist oppdatert

Telio: - Vi har allerede fått over 15.000 kunder, sier en fornøyd Rune Strømmen, viseadm. i Telio. Og vi gjør alt vi kan for at tjenesten skal være god nok. De aller fleste av våre kunder, jeg vil anslå hele 95 prosent, er faktisk i full gang innen fem minutter etter at de har mottatt det nødvendige utstyret fra oss. Det er vi fornøyd med, sier Strømmen.

- Når det er sagt skal det ikke legges skjul på at noen få dessverre opplever endel plunder og heft før alt fungerer, spesielt kan enkelte brannmuroppsett gi problemer. Disse må vi altså gi ekstra veiledning før alt virker, og det gjør vi også - hevder Strømmen.

Men hva med alle klagene på lang ventetid på support? Selv måtte vi vente i over 14 minutter tidligere idag (onsdag 7/7-04) på supporttelefonen. Er ikke det vel mye midt i fellesferien?

- Da må du ha vært uheldig. I snitt var ventetiden på vår supporttelefon seks minutter og 24 sekunder i forrige uke. Det er imidlertid enkelte kunder som trenger ekstra hjelp, og i slike situasjoner vil nok det gå ut over køen. Men dette tar vi på alvor. Målet vårt er at snittet skal være på rundt fem minutter ved telefonhenvendelser, og at man skal få svar på e-posthenvendelser senest dagen etter, sier Strømmen.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.