Slik skal de få tak i pengene dine

Vi kan røpe noen av bedriftenes nye strategier.

Markedsførerne og selgerne har lært nye strategier for å fange deg. Foto: Kristina Picard
Markedsførerne og selgerne har lært nye strategier for å fange deg. Foto: Kristina Picard Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

- Folk vil kjøpe produkter som varer litt lenger, og de vil si at de gjør det av hensyn til miljøet.

Dette var noe av budskapet på seminaret Scandinavian Futures, som ble arrangert av trend- og innovasjonsbyrået Bengal i Oslo tirsdag. I salen satt folk med ledende stillinger innen salg og markedsføring, klare til å lære nye metoder for å fange din oppmerksomhet. Ved å kjenne til triksene deres kan du bli en mer bevisst forbruker.

Se reklamen alle trodde var et ekte stunt!

Du er ikke så unik som du tror

At folk går i flokk, er neppe noe nytt, men dette er likevel en viktig læresetning for de som vil kapre deg som kunde. De mener at du vil gjøre det som andre gjør, og at du vil ha det som andre kjøper.

- Vi er ikke laget for å jobbe sene timer alene, men for å være sammen med andre. Vi er sosiale vesener som følger hverandre, mener Mark Earl, forfatter av boka Herd (engelsk for "flokk").

Han peker blant annet på det faktum at det i Storbritannia finnes flere håndsett til mobiltelefoner enn det finnes mennesker, rett og slett fordi folk er opptatt av å holde kontakten med hverandre.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer