Det siste året har vi blitt kontaktet av relativt mange forbrukere som har hatt problemer med varer eller tjenester de har kjøpt på nettet. Vi gir deg en komplett guide til hva som skjedde, og hva du bør gjøre for å ikke bli en del av svindel-statistikken.
- Vi anbefaler forbrukerne å undersøke en del før de handler, sier Ragnhild Olin Amdam, rådgiver i Forbrukerpolitisk avdeling i Forbrukerrådet.
Når forbrukerne er misfornøyd med netthandelen, er det fordi de ikke har mottatt varen de har bestilt, ifølge en undersøkelse gjennomført av Forbrukerrådet. Nest mest misfornøyd blir forbrukerne av dårlig kundeservice både før og etter handelen.
I begynnelsen av desember i fjor ble vi kontaktet av Almin Sahinovic. Han hadde kjøpt Nokia-telefon fra en privatselger på Finn.no, men telefonen dukket aldri opp. Selgeren ble sint, men lovte bot og bedring etter at DinSide kontaktet ham.
Almin anmeldte saken, men har foreløpig ikke hørt noe fra politiet, og vet ikke om pengene er tapt.
- Jeg vet ikke om jeg kommer til å handle på nett med privatpersoner fremover. Det kostet meg tross alt 3.500 kroner, sa Almin til DinSide.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger