Sløser du bort egenkapitalen din?

DinSides Sløsekalkulator gir deg svaret med en gang.

SLØSING: Legger du sammen mange nok småkjøp, kommer det fort opp i svimlende beløp. Får du sløsesjokk? Foto: DinSide
SLØSING: Legger du sammen mange nok småkjøp, kommer det fort opp i svimlende beløp. Får du sløsesjokk? Foto: DinSide Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det nye året er godt i gang, og mange av oss bruker anledningen til å slutte med dårlige vaner.

Bruker du mye penger på unødvendige innkjøp? Fyll heller opp sparekontoen, litt bevisstgjøring rundt egen pengebruk er alt som skal til.

Les også: 150.000 kroner rikere med røykeslutt

Lommetyver

Røyk, ta-med-kaffe og impulskjøp er lommetyver som sakte men sikkert tømmer kontoen din.

Kjøper du en ta-med-kaffe til 35 kroner to ganger i uka, koster det deg 3.640 kroner i løpet av et helt år. En halvliter brus til 17 kroner to ganger i uka, koster deg 1.768 kroner årlig. Pengespill hver uke koster deg fort 1.732 kroner i året (avhengig av innsatsen selvfølgelig).

Vet du hvor mye dine småkjøp koster?

DinSides Sløsekalkulator gir deg svaret med en gang.

Treningsfella

Mange bruker også det nye året til å komme i gang med gode vaner. Trening er gjerne en av dem. Men tenk deg litt om før du binder deg til en dyr treningsavtale. En treningsavtale til 575 kroner i måneden, blir 6.900 kroner i året. Da bør du sørge for at avtalen blir brukt.

Før du binder deg til et senter, kan det være en ide å kjøpe et klippekort først. Så kan du heller binde deg når du har kommet skikkelig i gang med treningen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer